
Glowdip Supportcenter
Vi är här för att göra din Glowdip-upplevelse så smidig och trevlig som möjligt. Oavsett om du är nybörjare eller ett erfaret proffs, hittar du svar på våra vanligaste frågor här. Från tips för att göra din applicering perfekt till råd om hur du tar hand om dina naglar.
Har du fortfarande frågor? Tveka inte att kontakta vår kundsupport — vi är alltid glada att kunna hjälpa till!
Produkter FAQ
Här hittar du svar på alla dina frågor om våra produkter, inklusive ingredienser, appliceringstips och mycket mer. Om din fråga inte finns med i listan är du välkommen att kontakta vårt supportteam — vi hjälper gärna till!
Vad är Dipping Powder?
Dipping Powder System är en innovativ kombination av pulver och vätskor som ger salongsfina naglar med naturlig förbättring, utan behov av UV-lampa.
Dipping Powder (eller dipping pulver på svenska) kan användas både på dina naturliga naglar och konstgjorda tippar. Våra pulver är finmalda för att säkerställa ett perfekt, slätt och jämnt resultat varje gång.
Med en färgpalett som erbjuder över 60 nyanser kan du skapa din egen personliga uppsättning med dina favoritfärger.
Hur många manikyrer kan du göra per färgpulver?
Med ett färgpulver kan du göra upp till 30 kompletta applikationer. Detta är baserat på två lager färg per applikation.
Bör jag ta en paus mellan manikyrerna?
I grund och botten är det alltid ett individuellt beslut att ta en paus mellan manikyrerna. Om dina naglar i början inte är vana vid en långvarig manikyr rekommenderar vi en 3-dagars paus mellan manikyrerna.
Vår nagelolja återfuktar naglarna och nagelbanden intensivt. Applicera inte något annat nagellack eller nagelstärkare under pausen.
Kan Dipping Powder även användas på korta naglar?
Ja! Med Glowdip kan du inte bara använda det på långa naglar, utan det är också superenkelt att applicera på korta naglar.
Är produkterna lämpliga för gravida/ammande kvinnor?
Vi rekommenderar att du avstår från långvarig manikyr som Dipping Powder, gel, shellac etc. under graviditet och amning. Om du ändå väljer en applikation rekommenderar vi att du diskuterar det med din läkare i förväg.
Kan jag applicera en Dipping Powder-manikyr på min gelförlängning?
Ja, du kan skapa en nagelförlängning med gel och utföra appliceringen av dippning pulver på gelnaglarna.
Vad är Crystal Clear och vad behöver jag det till?
Färgen Crystal Clear är inte ett måste, men den ger ett skydd. Som första lager skyddar den nageln från eventuell missfärgning.
Crystal Clear kan också användas igen efter färgpulvret som ett slutlager, vilket gör att färgen inte förändras eller bleknar vid filning och formning. Vi rekommenderar särskilt detta för glitter- och metallicfärger.
Om du föredrar en manikyr med mer än tre lager, kan du enkelt använda Crystal Clear för uppbyggnad under de två färglagren.
Varför ser färgerna på webbplatsen annorlunda ut än mina?
Pulvret i boxen är alltid väldigt ljust och vid första anblick ser det inte ut som resultatet på naglarna.
De bilder vi visar på vår hemsida är oredigerade och justerade för två lager färg. Beroende på ljus (dagsljus eller studiobelysning) kan färger på naglarna se olika ut.
Vi har försökt fotografera färgerna i alla möjliga variationer. Dessutom kan färger på bilderna skilja sig beroende på monitorns inställningar (ljusstyrka, nattläge).
Hur applicerar du Dipping Powder?
Appliceringen av Dipping Powder är snabb och enkel. Kombinationen av olika vätskor och pulver gör det möjligt att skapa vackra manikyrer. Base Coat bildar basen och skyddar naglarna.
- Applicera enkelt Base Coat och doppa i färgpulvret.
- Detta steg upprepas för att uppnå full täckning.
- Därefter härdas lagren med Activator.
- Top Coat förseglar allt och ger naglarna den optimala glansen.
Appliceringen kräver ingen UV-lampa för härdning. Mellan stegen, skynda inte och arbeta igenom en nagel i taget för att uppnå bästa resultat.
Hur kan Dipping Powder tas bort?
Glowdip Dipping Powder avlägsnas bäst med våra remove basics. Denna metod är enkel, snabb och skonsam mot nageln. Den speciella Glowdip-borttagaren torkar inte ut naglarna under processen.
Eftersom Dipping Powder inte är ”polish” kan det inte tas bort med vanlig nagellacksborttagning.
Leverans FAQ
På den här sidan hittar du svar på vanliga frågor om leveranstider, kostnader och spårning av din beställning. Om du behöver ytterligare hjälp är vårt kundtjänst team redo att hjälpa dig!
Var är min leverans?
Så här fungerar behandlingen av din beställning hos oss:
- Vi bekräftar din beställning via e-post omedelbart efter genomfört köp. Vänligen notera att betalning via banköverföring kan ta några dagar att behandla, vilket innebär att leveranstiden kan förlängas.
- Din beställning överförs till vårt logistikcenter där den kontrolleras så att alla uppgifter är korrekt ifyllda. Vid eventuella avvikelser kontaktar vårt team dig för att korrigera uppgifterna, oftast handlar det om en saknad husnummer eller ofullständig information från packstationen.
- Produkterna plockas och packas av vår personal.
- När adressetiketten har skrivits ut anses beställningen vara “annonsad” och väntar på att hämtas upp av en av våra fraktpartners. Du kommer att hitta spårningslänken i ditt kundkonto och även få en leveransbekräftelse via e-post.
- Efter upphämtning transporteras paketet till dig via den snabbaste vägen och levereras antingen till din adress, en närliggande partnerbutik eller ett alternativt mottagningsställe, till exempel en granne.
Vi håller dig uppdaterad om den förväntade leveranstiden och statusen för din beställning. All viktig information finns i beställningsöversikten och i din e-postinkorg.
När din beställning är på väg får du en leveransbekräftelse med ett uppskattat leveransdatum. Om spårningsinformationen visar att ditt paket borde ha nått dig men ännu inte har gjort det, vänligen kontrollera om det levererades till en granne eller en partnerbutik.
Om detta inte är fallet och statusen inte har ändrats på fem dagar, vänligen kontakta vår kundtjänst. Vi kommer då att kontakta fraktpartnern för att snabbt få reda på var din beställning är. Fraktpartnerna tar normalt inte emot förfrågningar förrän fem dagar har gått, och vår erfarenhet visar att paket ofta fortsätter sin resa efter en kort försening. Våra statistik visar att nästan inga paket går förlorade. Vid en liten försening ber vi dig ha tålamod.
När kommer min beställning att skickas?
Efter din beställning väntar vi på betalning. Sedan förbereds din beställning noggrant för leverans. Vi överlämnar vanligtvis ditt paket till vår frakttjänst inom 12 timmar.
Kan jag spåra min leverans med ett spårningsnummer?
Ja, när din beställning har skickats av oss kommer du att få ett e-postmeddelande från oss med ett spårningsnummer och en spårningslänk.
Klicka bara på denna spårningslänk. Du kan nu se statusen för din beställning på sidan för leveransservice.
Enligt spårningsnumret var paketet levererat - men det var det inte!
Vi har upplevt att vissa postanställda glömmer att lämna ett ”avhämtningsbesked” till våra kunder. I de flesta fall finns försändelsen på ditt lokala postkontor eller har levererats till en granne. Om du inte hittar din beställning, vänligen kontakta vår kundtjänst.
Returer & återbetalningar FAQ
Här hittar du svar på dina frågor om att returnera produkter, begära återbetalning och vilka villkor som gäller. Om din fråga inte besvaras här är vårt kundtjänstteam redo att hjälpa dig!
Kan jag returnera/återkalla min beställning?
Återkallelsetiden löper ut 14 dagar från den dag då du eller en tredje part som du har utsett, som inte är transportören, tog emot de första varorna - inom denna period kan du frånträda avtalet utan att ange skäl.
Om paketet fortfarande är under transport kan du vägra att ta emot det vid leverans till din dörr (eller online via frakttjänsten). Om du vägrar att acceptera det kommer paketet att returneras till oss omedelbart och kostnadsfritt. Om du accepterar det kan du ordna en retur via vår returportal.
Måste jag betala returfraktkostnaden själv?
Den direkta kostnaden för returfrakt är kundens ansvar och kan inte täckas av oss.
När återbetalas min retur?
När vi har tagit emot och verifierat din retur kommer återbetalningen att behandlas inom 5 till 10 arbetsdagar. Om din retur redan har skickats och du vill veta statusen, är du välkommen att skicka oss din track & trace så kontrollerar vi det åt dig.
Hur lång tid har jag på mig att returnera min beställning?
Du kan returnera din beställning till oss inom 14 dagar utan att ange några skäl. Om du vill returnera din beställning, vänligen kontakta oss.
Observera att öppnade produkter inte kan returneras. Om din produkt har en kvalitetsdefekt, vänligen kontakta oss också.

Förvandla dina naglar idag
Upptäck vårt sortiment av Glowdip startkit och upplev naglar av salongskvalitet hemma.